Piața cafelei din România-ultimele date disponibile.
Piața cafelei din România-ultimele date disponibile: după ce OEC a făcut un update pe cifrele lor am decis să vă arătăm și noi ultimele date disponibile cu privire la comerțul cu cafea din Romania. Și desi nu am avem istoricul apropiat ne putem face o idee despre evoluția generală.
Bineînțeles că sunt factori care pot influența negativ cifrele din perioada apropiată și cea mai importantă este decizia UE cu privire la importul de cafea din surse sigure care și nu de pe plantații unde se dovedește că au existat defrișări masive.
Ar putea deveni cafeaua un lux? Poate că da sau poate că nu. Daca ne gândim la complexitatea verificării și implementării acestei legi suntem însă departe și însuși UE încă nu știe cum va afecta această decizia pe mai departe. Micii fermieri nu sunt pregătiți și atunci UE se vede nevoit să amâne luarea acestei decizii importante. Uneori astfel de legi sună extraordinar de bine dar implementarea lor este extrem de dificilă mai ales că se încearcă o rezolvare a unei probleme vechi de zeci de ani.
Vom reveni cu un articol pe această temă în viitor, deci nu uitați să ne urmăriți pe Social Media, link-uri sunt la final de articol.
Piața cafelei din România-ultimele date disponibile.
România continuă să își dezvolte cu pași mari industria și comerțul cu cafea. Vedem din ce în ce mai multe branduri noi la raft, vedem mici producători sau coloși în industrie care vin cu noutăți. Care încep să pună accent pe ‘’calitate’’, care ne comunică în reclame folosind cuvinte de specialitate: ‘’ barista’’ ‘’ cafea de specialitate’’ și care încearcă să ne atragă cu o varietate de arome sau grade de prăjire.
Informațiile însă uneori sunt diluate și știm dacă alegem o cafea bună doar prin trial, încercam și vedem dacă ne place sau nu deci tot facem o primă achiziție.
Uneori decizia este influențată de numele brandului sau a companiei din spatele lui. Alteori alegem siguranță unui brand pe care îl cunoaștem deși și aceste branduri se reinventează o dată cu industria și cererea consumatorului.
Continuăm însă importul și exportul de cafea astfel:
Importuri nete: 345 mil $ în 2022 vs 308 mil în 2021- o creștere de 12%
Exporturi nete: 20,9 mil $ în 2022 vs 17,3 mil $ în 2021- o creștere procentuală de 21%
După cum putem vedea exportul a crescut mai mult procentual decât a făcut-o importul și asta e un trend bun pentru afacerile locale care au reușit să se extindă în afara granițelor noastre. Putem face o analiză a prăjitoriilor de cafea din România pentru a vedea care lucrează cu success pe export.
Tările cu care tranzacționăm cel mai mult le puteți vedea în topul de mai jos
Topul celor 5 țări din care România importă cafea 2022 vs 2021:
- Germania– 81,7 mil $ vs 79.9 mil $ -> +2%
- Italia– 74,5 mil $ vs 62,6 mil $-> +19%
- Bulgaria -50,6 mil $ vs 51,2 mil $ -> +18%
- Polonia– 29,4 mil $ vs 21,7 mil $-> +35%
- Olanda-15,5 mil $ vs 14,9 mil $-> +4%
Diferențele se împart în valori mult mai mici cu importuri din alte țări din Europa dar și cu importuri directe din:
- Columbia– 10,4 mil $ vs 8,02 mil $ -> +30%
- Brazilia– 8,31 mil S vs 7,43 mil $-> +12%
- Kenya– 4,12 mil $ vs 3,64 mil $-> 13%
- Vietnam– 4,48 mil$ vs 3,37 mil $ -> +33%
Topul celor 5 țări în care România exportă cafea 2022 vs 2021:
- Polonia– 4,97 mil $ vs 3,41 mil $ -> +46%
- Bulgaria– 3,99 mil $ vs 2,15 mil $ -> +86%
- Slovacia– 2,94 mil $ vs 2,45 mil $ -> +20%
- Olanda– 2,02 mil $ vs 1,92 mil $ -> +5%
- Moldova -1,64 mil $ vs 1,55 mil $-> +5%
Grupurile mari de producători din Romania sunt cei care ajută uneori acest trend pozitiv, cum ar fi Strauss și creșterea nu este dată numai de volume ci și de prețul care in ultimii anii a fost pe creștere cu o medie de cel puțin 30%. Uneori mai sunt și cei care se reinventează, Fortuna de exemplu care era o cafea pentru orice buget vine și ea cu rebranding și noutăți.
Toate aceste lucruri aduc plus valoare în piață dar să nu uitam și de creșterile de preț.
Din punct de vedere al cafenelelor , vedem locații care se închid și se deschid, fiind încă un interes în deschiderea unei cafenele.
Vă așteptăm cu întrebări, sugestii și orice interacțiune aici:
- Facebook: CoffeeBranding.ro
- Instagram @coffeebrandingro
- Tik Tok: @coffeebranding.ro
- Sursă informații articol: OEC
Un răspuns